Om Kajsa Kavat

Jag tycker om att klä mina barn i funktionella tåliga kläder som inte begränsar i leken. Dessutom gillar jag unika hemsydda plagg med själ. När det gäller barnkläder gillar jag bland annat retro och unisex.
Jag försöker att bidra det lilla jag kan till miljön (tygfrabrikanterna är tyvärr rigtiga bovar i detta sammanhang), vilket innebär att jag till stor del använder mig av 'gamla' tyger, tex ett urtvättat påslakan kan bli till en söt sommarklänning, och en urväxt vuxentröja kan bli ett par mysbrallor med mudd. Jag är stamkund hos diverse 2-hands affärer. Velour (plysch), samt trikå, är dock svårt att få tag på i andra hand, och jag ska också erkänna att jag tycker ganska bra om 'nya' tygaffärer, så lite nytt blir det minsann också.
Emballaget går också i återvinningens namn, istället för att packa i nyproducerade påsar och brev från posten, återanvänder jag diverse emballage som de flesta människor ändå har hemma.
Jag tvättar och torktumlar (på 40 grader), alla tyger innan jag syr i dem, både för att tyget ska krympa som det ska, men också för att tvätta bort de värsta kemikalierna från tygerna.

09 november 2007

Pay it forward

"I will send a handmade gift to the first 3 people who leave a comment on my blog requesting to join this PIF exchange. I don't know what that gift will be yet and you may not receive it tomorrow or next week, but you will receive it within 365 days, that is my promise! The only thing you have to do in return is pay it forward by making the same promise on your blog."

Den här texten har jag sett på många bloggar den senaste veckan, och tänkte att det kunde vara roligt att testa. Jag hittade en 'ledig plats' hos rattvisabarn.blogg.se, och lyckades norpa till mig den sista gåvan ;-)
Om du vill ha en gåva av mig någon gång under det närmaste året får du skynda dig att skriva en kommentar med link till din egen blogg, och även skicka en mail med din adress, samt lite information om dig och evt dina barn, så ska jag genast börja fundera ut nåt spännande. Enda kravet är som skrivet att du kopierar texten till din egen blogg, så detta 'kedjebrev' kan fortsätta. Endast 3 platser finns...

Jag har även bestämt mig för att vara med i ett annat hemlisutbyte, men mera om det följer senare.

3 kommentarer:

Millan sa...

Jag vill gärna ha en PIF, du syr ju fantastiskt fina saker:-)

Jenny sa...

Tack, för det! Jag ska kolla igenom din blogg och klura lite på vad det ska bli ;-)

Jenny sa...

Camilla, finns du kvar?? Det verkar som om din blogg har stannat... Jag vill ju gärna få tag på dig så jag kan skicka din PIF-present.